Articol

Pachetul Mobilitate 1 - perioada de repaus

Pachetul Mobilitate 1 conține numeroase reguli noi pentru detașarea șoferilor profesioniști, accesul pe piață precum și pentru legislația socială. Intenția acestei legi este de a avea un sector al transportului rutier mai sigur, mai eficient și responsabil social.

Pachetul Mobilitate 1 elimină, de asemenea, reguli neclare care au dus la diferite interpretări juridice și practici de aplicare în fiecare stat membru, oferind astfel o mai mare claritate juridică în întreaga UE.

În următoarele rânduri vom pune accentul pe perioadele de repaus săptămânale, obligație care a intrat în vigoare la 20 august 2020.

Perioadele de repaus săptămânale

Companiile care au șoferi angajați în transportul internațional de mărfuri li se va permite să ia două perioade de odihnă săptămânală reduse consecutive în afara statului membru în care este stabilită compania lor.

Cu toate acestea, acest lucru va fi condiționat de faptul că șoferul trebuie să efectueze în următoarele patru săptămâni cel puțin patru repausuri săptămânale, dintre care două trebuie să fie perioade normale de repaus săptămânal.

Perioadele de odihnă reduse trebuie compensate cu perioade de odihnă echivalente, care trebuie efectuate fără întrerupere înainte de sfârșitul celei de a treia săptămâni următoare săptămânii în cauză.

Așadar putem trage concluzia că, în anumite condiții, un șofer poate lua două perioade de odihnă săptămânale reduse consecutive și compensația pentru odihna săptămânală redusă trebuie făcută într-un singur bloc înainte de sfârșitul celei de a treia săptămâni următoare la săptămâna în cauză.

Diagramă perioade de repaus

Pentru a veni în ajutorul tău, punem la dispoziția ta o schemă prin care te putem ajuta să îți calculezi repausul săptămânal astfel încât să respecți noua lege a Pachetului Mobilitate 1 - repausul săptămânal.

Tabelul admite ca soluție corectă pe șosea un maxim de 3 săptămâni între 2 pauze de odihnă de 45 ore, atât timp cât repausul se face între 2 săptămâni.

Restul de 45 de ore între săptămâna 1 și 2: obligatoriu între săptămâni, chiar și 1 minut

Pauză de 45 de ore între săptămâna 4 și 5: obligatorie între săptămâni, chiar și 1 minut.

Intre ele trebuie să fie toate pauzele reduse 24 ore, necesare la un interval de 144 ore (6 zile) între ele. Dacă oricare dintre aceste pauze intermediare este făcută 45 de ore, poliția poate să ceară ca și acestea să se facă în afara cabinei, dacă sunt mai puțin de 45 ore nu.

Citește mai multe despre Pachetul Mobilitate 1 aici:

https://cargotrack.ro/noi-reglementari-ale-pachetului-mobilitate-1/

Share
Informații despre articol
September 22, 2020
Cargo Track
gratuit 30 de zile
CagroTrack CTA Graphic

Încearcă Gratuit 30 De Zile

Încearcă Gratuit 30 De Zile

© 2020 Toate drepturile rezervate!
CTS deține copyright pe design, conținut și vizualuri. Nu utiliza nimic fără acordul nostru! 
Construit cu pasiune de BallaVision
Cargo Track Solutions S.R.L.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram