Sandbox

Sandbox is a multipurpose HTML5 template with various layouts which will be a great solution for your business.

Contact Info

Moonshine St. 14/05
Light City, London

info@email.com
00 (123) 456 78 90

Learn More

Follow Us

e-Transport Legislație transport

e-Transport – 23 de întrebări frecvente

e-Transport nu mai este o noutate pentru nicio persoană care activează în domeniul transporturilor.
Acesta este un sistem conceput pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul României, conform OUG 41 08/04/2022.

Dacă transporți mărfuri cu încărcare sau descărcare în România, acest articol s-ar putea să îți fie util.
Sperăm că întrebările răspunse în acest articol să vă aducă o claritate mai mare asupra reglementării e-Transport.

Ce condiții te obligă să faci declarația în e-Transport?

Este necesar să declari în e-Transport dacă transporți bunuri cu risc fiscal ridicat cu vehicule mai mari de 2,5 tone, iar valoarea transportului depășește 10.000 de lei sau greutatea totală este mai mare de 500 kg.

e-Transport – 23 de întrebări frecvente

Întrebări și răspunsuri frecvente

  1. Este nevoie de cod UIT pentru tranzitarea României?
    Da, dacă există operațiuni de încărcare/descărcare în România. Dacă este doar tranzit, în anumite cazuri (ex: tranzit vamal), se aplică reguli speciale.
  2. Este necesar codul UIT pentru transport de efecte personale?
    Da, dacă transportul îndeplinește criteriile de greutate/valoare, chiar și pentru efecte personale.
  3. Dacă încarc din România și descarc în altă țară, am nevoie de cod UIT?
    Da, orice transport care începe sau se finalizează în România necesită cod UIT dacă îndeplinește condițiile legale.
  4. Dacă încarc din București și descarc la Cluj (intern), este nevoie de cod UIT?
    Da, dacă vehiculul are peste 2,5 tone și depășește 500 kg sau 10.000 lei fără TVA – se aplică.
  5. Pentru încărcare și descărcare în România este necesar cod UIT?
    Da, în condițiile menționate mai sus.
  6. Camionul încarcă din Ucraina și descarcă în România – este nevoie de cod UIT?
    Da, se consideră import – se aplică cerințele de declarare.
  7. Transport din Republica Moldova spre România – când se eliberează codul UIT?
    După efectuarea vamii (devamare). Codul UIT este valabil de la vamă până la destinație.
  8. Dacă sunt companie din Republica Moldova, trebuie cod UIT?
    Da, dacă vehiculul circulă pe teritoriul României și îndeplinește condițiile legale.
  9. Care sunt cazurile în care nu avem nevoie de cod UIT?
    Dacă transportul nu îndeplinește niciuna dintre condițiile: masă mai mare 2,5T și greutate mai mare de 500 kg sau valoare mai mare de 10.000 lei.
  10. Când se eliberează codul UIT? La completarea datelor sau la vamă?
    Se generează în SPV ANAF, ideal înainte de începerea transportului. În cazul transporturilor cu vamă, este valabil din momentul devamării.
  11. Codul UIT se primește după încărcare, înainte de intrarea în vamă?
    Da, dar valabilitatea începe din momentul devamării, nu înainte.
  12. Există cazuri în care nu se primește cod UIT înainte de încărcare?
    Da, dacă marfa transportată nu face parte din lista bunurilor cu risc fiscal ridicat, nu veți primi un cod UIT.
  13. Codul se transmite din momentul intrării în țară?
    NU, ci din momentul în care a fost făcută vama (devamare).
  14. În transport Turcia–România, codul UIT se emite după vamă?
    Da, pentru mărfuri cu tranzit vamal, UIT-ul este valabil de la vamă până la destinație.
  15. Dacă se face vama în București și apoi se merge spre Arad, e corect ca UIT-ul să fie emis de la București?
    Da, în acest caz UIT-ul este valabil din București (vamă) până la Arad (descărcare).
  16. Se poate automatiza planificarea transmisiilor?
    Da, în modul Premium de la CargoTrack, planificările sunt generate automat la crearea declarației.
  17. Ce trebuie făcut dacă schimbăm capul tractor?
    Este necesară actualizarea numărului de înmatriculare în platforma CargoTrack sau la ANAF.
    Dacă se folosește modulul Basic, trebuie actualizat și în sistemul ANAF manual, însă cu modulul Premium va fi modificat automat.
  18. La schimbarea transportatorului după intrarea în țară, se schimbă codul UIT?
    Nu se schimbă codul UIT, dar trebuie adăugată o nouă declarație cu datele noului vehicul.
  19. Se poate modifica locul de intrare în țară (vama)?
    Da, este posibilă modificarea locului de intrare dacă traseul s-a schimbat, dar este important ca informațiile să fie actualizate înainte de validarea planificării GPS.
  20. Cum se marchează un transport ca finalizat în modul Premium?
    Se accesează codul UIT și se marchează ca finalizat. Transportatorul trebuie apoi să informeze declarantul pentru marcarea livrării în ANAF.
  21. Se poate modifica numărul auto din platformă și să se actualizeze automat în SPV?
    Da, în modulul Premium, modificările din platformă pot fi sincronizate automat cu SPV, dacă este activată integrarea.
  22. Cine marchează cursa ca fiind livrată în platforma ANAF?
    Acest lucru trebuie și poate fi făcut doar de către declarant.
  23. Ce faci dacă nu ai codul UIT înainte de a încărca marfa?
    Recomandarea noastră ar fi să nu încărcați marfa. Transportatorul este obligat să aibă codul UIT și să îl prezinte în cazul unui control. Dacă faceți cursa UIT și sunteți oprit la control, sunteți pasibil de amendă.

e-Transport – 23 de întrebări frecvente

Modulul e-Transport oferit de CargoTrack

CargoTrack pune la dispoziție un modul special dezvoltat pentru transportatori, prin care pot fi transmise datele GPS către ANAF.

Oferim două variante:
Basic – transmitere manuală, gratuită dacă ai echipament și abonament GPS de la noi
Premium – transmitere automată, cu preluarea codurilor UIT și a declarațiilor din ANAF, fără intervenție manuală.

*Aceste module funcționează exclusiv cu echipamentele de monitorizare GPS CargoTrack pentru a garanta acuratețea datelor transmise către ANAF.

Sistemul e-Transport este o provocare pentru foarte multe companii. Adaptarea este în multe cazuri dificilă și sunt prezente probleme.
La momentul scrierii acestui articol, au fost deja aplicate amenzi de către organele competente de la ANAF, deci acest risc este unul real. Controalele se fac foarte des, iar companiile care nu respectă reglementarea e-Transport sunt penalizate.

Noi încercăm să oferim soluții utile și ușor de utilizat pentru partenerii noștri, motiv pentru care am lucrat la dezvoltarea modulului e-Transport dedicat pentru transportatori.
Este o perioadă dificilă și multe companii sunt puse la încercare, confuzia privind legislația fiind încă des întâlnită.

Vrei să vezi mai ușor dacă bunurile tale sunt afectate de e-Transport? Echipa noastră a pregătit o schiță care să te ajute în acest sens. Dă click aici pentru a deschide documentul.

Dacă vrei să-ți ușurezi munca și ești interesat de modulul e-Transport de la CargoTrack, contactează-ne, iar noi te vom ajuta!

5/5 - (2 votes)
Tania
Sharing is caring
Facebook
Twitter
LinkedIn

Contactează-ne și descoperă cele mai bune opțiuni:

Datele tale personale vor fi stocate în baza noastră de date pentru a fi contactat. Adresa ta de e-mail este folosită pentru a primi articole utile din partea noastră. Poți oricând să te dezabonezi folosind link-ul din e-mail.
Scrie-ne ACUM!
1
Ai nevoie de ajutor?
Bună ziua!
Cu ce vă putem ajuta?