Curaj, experimente, cercetări, realizări, uneori eșecuri care ne-au construit și maturizat. Am luat-o mereu de la capăt și am crescut alături de voi, partenerii noștri. Ne uităm în urmă, la cei 10 ani de când compania CargoTrack a luat ființă. Nici nu ne-am fi închipuit în „punctul zero” cât de provocatoare și incitantă urma să fie această călătorie.
Nu a fost tot timpul ușor, dar am reușit să învingem obstacolele și să construim o gașcă de oameni ”smart & cool”. Împărtășim împreună aceleași valori, construim constant soluții mărețe și inovatoare alături de partenerii noștri. Cu ocazia aniversării companiei, am avut o scurtă discuție cu Răzvan Perțicaș, CEO-ul și arhitectul suitei de produse CargoTrack.
Cum ai descrie primul deceniu CargoTrack?
Răzvan Perțicaș: ”Au fost 10 ani intenși, care au trecut extrem de repede. Am investit mult în echipa pe care am construit-o și am încercat să fac astfel încât să aderăm toți, unanim, la același sistem de valori.
De ce facem ceea ce facem?
De ce contează ceea ce facem?
Sunt întrebări care la o primă vedere pot părea simple, dar au la bază răspunsuri adesea greu de găsit. Soluția vine odată cu maturizarea profesională și dedicarea pentru munca noastră.
Știu și mă bucur că am ajuns în punctul în care știm de ce facem ceea ce facem. Lucrurile au evoluat nativ, din dorința de a nu-i dezamăgi pe niciunul dintre partenerii noștri. În domeniul în care activăm, provocările se nasc constant și pot spune că am crescut alături de aceștia. Le-am aflat nevoile, am învățat de la ei și împreună cu ei care sunt principalele nevoi ale sectorului de transport.
În plus, pot spune că de la bun început a existat un „cod de etică” de la care nimeni nu s-a abătut pe parcursul acestei decade: încredere, bună credință, asumare. Este vorba de o lege nescrisă care ne-a ținut pe toți uniți și totodată ne-a responsabilizat. ”
Care au fost cele mai mari provocări pentru companie în tot acest timp?
Răzvan Perțicaș: ”Construirea unei echipe de profesioniști implică o serie de costuri: financiare, de timp, de energie. Este o bătaie de cap pe care nu mulți și-o însușesc. Noi ne-am asumat-o cu mare bucurie, deoarece știam că „povestea” CargoTrack are nevoie de valoare, de oameni foarte buni, care să stăpânească domeniul de activitate. Timpul a demonstrat că investiția a fost de bun augur și că am ajuns la nivelul pe care l-am țintit încă din prima zi.
O altă provocare este puterea de a delimita foarte clar prioritățile. Trebuie să știi când să spui ”nu”, trebuie să știi când să refuzi. Este un proces dificil, dar necesar. Altfel, se poate crea o capcană extrem de periculoasă și păguboasă atât pentru companie, cât și pentru clienți.
În plus, ca orice firmă de outsourcing, există o serie de riscuri pe care ni le-am asumat în procesul de „construcție” al produselor pe care le oferim. Cred că ceea ce ne-a menținut determinarea a fost dorința permanentă de a învăța lucruri noi, cutezanța de a experimenta, de a greși uneori și de a ne pune pe picioare în timp foarte scurt.”
Ce dorești să devină CargoTrack?
Răzvan Perțicaș: ”Planurile noastre sunt multe și mărețe. Le vom dezvălui pe parcurs și sunt sigur că toate se canalizează spre a digitaliza complet fluxurile operaționale ale transportatorilor din România.
Având în vedere că în acești zece ani am lucrat în genere pentru piața de transport autohtonă, evident că vrem, în timp, să ne focusăm atenția și spre piața internațională.
CargoTrack oferă eficientizare, trasabilitate și sunt sigur că îi poate ajuta pe managerii de flote sau persoanele care lucrează în domeniul transporturilor să elimine modul de lucru clasic bazat pe dosare cu șină sau exceluri. Trăim în epoca inovării, așa că fluxurile se lucru se pot clarifica și organiza doar prin digitalizarea proceselor. Pe scurt, îmi doresc ca soluția pe care am construit-o să devină principala „unealtă de lucru” a transportatorilor.”
De ce ar trebui să conteze ceea ce facem noi, cei din CargoTrack, pentru industria transporturilor?
Răzvan Perțicaș: ” CargoTrack nu este un ”panaceu” pentru transportatori, este doar un ingredient primordial pentru calea spre succes a acestora.
Am știut însă de la bun început că, prin expertiză continuă, putem furniza o soluție cu ajutorul căreia să provocăm practicile existente ale industriei și să le ducem la un alt nivel.
Suita de produse CargoTrack este eficientă pentru managerii de flote auto și eficace pentru angajați. Fluidizăm fluxurile de lucru și rezolvăm problemele pe care transportatorii le-au întâmpinat până acum.
Noi credem în succesul fără sclipici! Succesul înseamnă satisfacția clienților, curaj, experimente și muncă continuă. Acestea sunt aspectele ce-i delimitează pe cei buni, de cei foarte buni!”
La mulți ani cât mai productivi, CargoTrack!