Articol

Noi reglementări ale Pachetului Mobilitate 1

În data de 31.07.2020 s-au publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene reglementările din Pachetul Mobilitate.

Deși majoritatea noilor reguli vor fi aplicabile în termen de 18 luni, modificările regulamentelor privind timpii de conducere, pauze și perioadele de repaus vor fi aplicabile începând cu 20.08.2020.

Modificările principale

1. Regulamentul (egulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor.

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (20.08.2020). Cu toate acestea, articolul 1 punctul 15 și articolul 2 punctul 12 se aplică de la 31 decembrie 2024.

• Întoarcerea șoferului la sediul companiei sau la locul său de reședință la fiecare 4 săptămâni.

• Perioadele de repaus săptămânale trebuie să fie efectuate într-o cazare plătită de companie. 

• Șoferii pot lua 2 perioade de repaus săptămânal reduse consecutive dacă în următoarele 4 săptămâni consecutive există cel puțin 2 perioade de repaus săptămânal normale și 2 perioade de repaus săptămânal reduse. Compensarea pentru cele două perioade de repaus săptămânal reduse trebuie făcută împreună cu următoarea odihnă săptămânală.

Cu toate acestea, dacă sunt luate 3 sau mai multe perioade de repaus săptămânal reduse consecutiv, compensația trebuie făcută în 3 săptămâni.

• Șoferului îi este permis să depășească timpul de conducere zilnic sau săptămânal pentru a ajunge la reședința sau la sediul întreprinderii sale (cu 1 sau 2 ore)

Descarcă documentul și citește regulamentul integral: 

2. Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier. 

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Se aplică de la 21 februarie 2022.

• Întoarcerea obligatorie a camioanelor la sediul companiei sau reședință la fiecare 8 săptămâni.

• Companiile de transport nu pot efectua cabotaj cu același vehicul într-un stat membru timp de 4 zile de la încheierea unei operațiuni de cabotaj în același stat membru.

• Tahografele vor fi obligatorii pentru vehiculele comerciale ușoare cuprinse între 2,5 tone și 3,5 tone, iar companiile mici de transport vor fi supuse reglementărilor UE în materie de transport.

• Pentru a lupta împotriva strategiilor de „dumping” (vânzarea mărfurilor pe piața externă la prețuri mai scăzute decât acelea de pe piața internă ), întreprinderile de transport trebuie să demonstreze țara de stabilire unde desfășoară activitate principală împlinind aceste condiții:

- Având un sediu eficient și stabil în statul membru.

- Având capacitate financiară adecvată.

- Având capacitate profesională adecvată.

Descarcă documentul și citește regulamentul integral: 

3. Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European și a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012. 

• Legile privind salariile minime devin obligatorii pentru toate statele membre ale Uniunii Europene. Cu alte cuvinte, dacă întreprinderile de transport din UE detașează șoferii să lucreze într-un alt stat membru al UE, trebuie să plătească același salariu pe care îl primește șoferul local în acel stat membru.

• Noile norme de călătorie se aplică operațiunilor de transport internațional și de cabotaj, dar nu și operațiunilor bilaterale pentru transportul de mărfuri și pasageri (transport din statul membru în care șoferul are sediul în altă țară și viceversa) și tranzit .

Descarcă documentul și citește regulamentul integral: 

Termenele de aplicare a Pachetului Mobilitate

Majoritatea acestor acte legislative intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării lor (adică 20 august 2020). Cu toate acestea, dispozițiile lor se vor aplica de la alte date, menționate mai sus. În concluzie:

  • Cu câteva excepții, Regulamentul privind timpii de conducere și de odihnă se aplică începând cu 20 august 2020;
  • Regulamentul privind accesul la piață și accesul la profesie se aplică începând cu 21 februarie 2022;
  • Directiva privind detașarea șoferilor se aplică începând cu 2 februarie 2022;
  • Cu câteva excepții, Regulamentul privind informațiile electronice referitoare la transportul de mărfuri (eFTI) se aplică începând cu 21 august 2024.

Pentru a ilustra mai clar cronologia noilor reguli, poți descărca tabelul sintetic al termenelor de aplicare a Pachetului Mobilitate (click aici) care prezintă data de începere a aplicării celor mai importante prevederi noi ale Regulamentului privind timpii de conducere și de odihnă, Regulamentului privind accesul pe piață și accesul la profesie și ale Directivei privind detașarea șoferilor.

Share
Informații despre articol
August 7, 2020
Cargo Track
gratuit 30 de zile
CagroTrack CTA Graphic

Încearcă Gratuit 30 De Zile

Încearcă Gratuit 30 De Zile

© 2020 Toate drepturile rezervate!
CTS deține copyright pe design, conținut și vizualuri. Nu utiliza nimic fără acordul nostru! 
Construit cu pasiune de BallaVision
Cargo Track Solutions S.R.L.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram